مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 09:252020-11-28پزشكي

درد «قفسه سینه نشانه» چیست؟


درد قفسه سینه از علائم مهم سکته های قلبی است و در قسمت میانی قفسه سینه رخ داده و شدید است؛ ضمن اینکه معمولا سکته قلبی در حین استراحت اتفاق می افتد.

- هاشم سزاوار،متخصص قلب و عروق در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره گرفتگی عروق کرونر و تصلب شرایین ، اظهار داشت: وقتی بحث  آرترو اسکلروزیس و گرفتگی عروق قلبی مطرح می شود با دو پدیده سکته ها و آنژین های قلبی روبرو هستیم.

 وی با اشاره به علائم سکته قلبی و گرفتگی رگ قلب، گفت: از علائم مهم این مشکل درد سینه است؛ این درد در قسمت میانی قفسه سینه رخ داده و شدید است.

معمولا سکته قلبی در حین استراحت اتفاق می افتد.

این متخصص قلب و عروق افزود: در این شرایط شخص درد شدیدی در بین قفسه سینه  با انتشار به دستها و فک احساس می کند که همراه با تعریق است و گهگاه با تهوع و استفراغ هم همراه خواهد بود.

در این شرایط مداخله اورژانس بسیار جدی است و حتما افراد باید با 115 تماس بگیرند و یا به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

  سزاوار بیان داشت:دردهای قسمت میانی قفسه سینه که شدید هستند، در حین استراحت اتفاق می افتند و بیش از 20 دقیقه طول می کشند، نشانه سکته قلبی هستند و این علائم همان دفعه اول هم بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درد «قفسه سینه نشانه» چیست؟

درد «قفسه سینه نشانه» چیست؟