مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 07:452020-11-28اجتماعي

ساماندهی و مرمت 14 باب حجره در مجموعه تاریخی حسن پادشاه


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ساماندهی و مرمت 14 باب حجره در ضلع شمالی و جنوبی مجموعه تاریخی حسن پادشاه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه زاده اظهار داشت: به دنبال مجموعه عملیات انجام شده برای حفاظت و مرمت مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز، 14 باب از حجره های این مجموعه تاریخی توسط متخصصان حوزه معاونت میراث فرهنگی این اداره کل موردحفاظت، مرمت و ساماندهی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 14 حجره در ضلع شمالی و جنوبی این مجموعه مورد مرمت قرار گرفته است، گفت: با توجه به شرایط ساختاری و شدت آسیب های متفاوت در هر یک از 14 باب حجره، بنا به ملاحظات فنی از شیوه های متفاوت علمی برای مرمت و حفاظت این آثار بهره گرفته شده، بطوریکه10 باب حجره با اقداماتی نظیر استحکام بخشی ساختار سازه ای، جایگذاری ازاره های سنگی موجود، دوخت و دوز و تثبیت ترک ها و مرمت نماهای آجری مورد مرمت قرار گرفت.

وی افزود: همچنین 4 باب از حجره ها که به واسطه شدت آسیب های وارده از بین رفته یا قابلیت حفاظت نداشتند، براساس مستندات و مطابق الگوهای تاریخی مورد بازسازی قرار گرفتند، همچنین به منظور تأمین نیازمندی های لازم برای تخصیص کاربری متناسب، تمهیدات لازم برای ایجاد زیرسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی و مرمت 14 باب حجره در مجموعه تاریخی حسن پادشاه

ساماندهی و مرمت 14 باب حجره در مجموعه تاریخی حسن پادشاه