مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 07:402020-11-28دانش

بسیاری از ویتامین ها در اثر پخت طولانی غذا از بین می رود


عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک بیوستیم در رشته صنایع غذایی دانشگاه شهرکرد گفت: طبخ غذا در دماهای بالاتر از 100 درجه سانتی گراد تشکیل اکریل آمید را در غذا افزایش می دهد و بسیاری از ویتامین ها و مواد موثره در اثر پخت طولانی غذا از بین می رود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک بیوستیم در رشته صنایع غذایی دانشگاه شهرکرد گفت: طبخ غذا در دماهای بالاتر از 100 درجه سانتی گراد تشکیل اکریل آمید را در غذا افزایش می دهد و بسیاری از ویتامین ها و مواد موثره در اثر پخت طولانی غذا از بین می رود.

زهرا ایزدی در گفت وگو با ایسنا در خصوص نحوه طبخ غذا برای حفظ ارزش مواد غذایی، اظهار کرد:بسیاری از ترکیبات مواد غذایی به حرارت حساس هستند و بسیاری از ویتامین ها و مواد موثره در اثر پخت طولانی غذا از بین می رود، بهتر است برخی مواد غذایی مانند سیر در مراحل آخر طبخ غذا اضافه تا ترکیبات آن حفظ شود.

عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم در رشته صنایع غذایی دانشگاه شهرکرد ادامه داد: طبخ غذا در دماهای بالاتر از 100 درجه سانتی گراد تشکیل اکریل آمید را در غذا افزایش می دهد، گفت: طبخ غذا با استفاده از ماکروویو احتمال تشکیل اکریل آمید در مواد غذایی را کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیاری از ویتامین ها در اثر پخت طولانی غذا از بین می رود

بسیاری از ویتامین ها در اثر پخت طولانی غذا از بین می رود