مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 06:302020-11-28اجتماعي

آینده مبهم چهارباغ اصفهان در سایه تونل مترو


اصفهان را بیشتر با چهارباغش می شناسند؛ خیابانی که به تاکید کارشناسان عبور تونل مترو از زیر آن تغییرات آبی را رقم زده که دیر یا زود درختان آن رو به خشکی می گذارند، - اقدامی که با آن تیشه بر ریشه این گذر تاریخی زدند و باغی که بر باد دادند.

نتیجه تصمیمی که مسئولان دیروز گرفتند، کم کم رخ می نماید، زمان زیادی نگذشته است اما باید گفت زمان زیادی هم نمانده تا خیانتی که در حق چهارباغ این گذر تاریخی شد بیش از پیش هویدا شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، برخی کارشناسان معتقدند عبور تونل مترو از زیر چهارباغ، اتفاقی که نباید می افتاد، در آینده نه چندان دور چهارباغ را بی باغ و برگ می کند؛ زمین رطوبتش را از دست می دهد؛ انبوه درختانش می خشکند و این خیابان هم مثل خیابان ولی عصر تهران به تعبیر آنها از حیثیت و اعتبار می افتد.

به اعتقاد آنان رفتار آب و خاک در چهارباغ تغییر کرده است، رگ های زمین و آنچه از درختان چنار و نارون آن باقی مانده خشک می شوند، این اما یک سوی ماجراست، سوی دیگر آن معضل نشست زمین است؛ اتفاقی که بناهایی مثل مدرسه چهارباغ را در این گذر تاریخی دچار آسیب های سازه ای می کند.

میراثی که به تدریج بر باد رفت چهارباغ یک اثر ملی است، میراثی تنیده از طبیعت و فرهنگ و معماری.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده مبهم چهارباغ اصفهان در سایه تونل مترو

آینده مبهم چهارباغ اصفهان در سایه تونل مترو