مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 06:202020-11-28اجتماعي

سرنوشت نامعلوم استخوان های باستانی تخت جمشید


رسیدن به پاسخ های دقیق در خصوص اسکلت های کشف شده از تخت جمشید در گرو ارسال نمونه های استخوانی به خارج از کشور است که به نظر می رسد تا به امروز در پیچ وخم فرایندهای اداری مانده است.

- کشف اسکلت هایی در جریان کاوش آبراهه های تخت جمشید، گمان های بسیاری را درباره چگونگی وقوع رویدادهای تاریخی در این مجموعه رقم زد؛ اما رسیدن به پاسخ های دقیق در گرو ارسال نمونه های استخوانی به خارج از کشور است که به نظر می رسد تا به امروز در پیچ وخم فرایندهای اداری مانده است.

کشف9 اسکلت انسانی و یک اسکلت حیوانی متعلق به سگ سانان در بخش جنوبی آبراهه خاوری دروازه ناتمام در بیست و ششم مردادماه 1399، چشم ها را به این یادمان تاریخی هخامنشیان خیره کرد و گمانه هایی درباره رویدادهای مربوط به تصرف تخت جمشید و آتش سوزی آن، بار دیگر بر سر زبان ها افتاد.

این استخوان ها در جریان فصل چهارم کاوش دریچه های دفع آب های سطحی یافت شدند، در پی اقدامی که با هدف بازگشایی دریچه های بسته شده موجود در حیاط خاوری کاخ آپادانا و حیاط شمالی کاخ هدیش صورت گرفته بود تا هدایت و تخلیه روان آب های سطحی را در فصل بارش ممکن سازد.

از همان روزها صحبت ها بر سر امکان ایجاد ظرفیت های تازه در سایت جهانی تخت جمشید با کشف این استخوان ها قوت گرفت؛ چراکه روایت پشت آن ها، رازهای بسیاری را از تاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت نامعلوم استخوان های باستانی تخت جمشید

سرنوشت نامعلوم استخوان های باستانی تخت جمشید