مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 06:152020-11-28پزشكي

خوراک طیور، مهمترین کانون خطر انتقال و انتشار بیماری آنفلوآنزای پرندگان


خوراک طیور یکی از مهمترین کانون های خطر انتقال و انتشار بیماری آنفلوآنزای پرندگان است.

- ایسنا/کرمان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: خوراک طیور یکی از مهمترین کانون های خطر انتقال و انتشار بیماری آنفلوآنزای پرندگان است.

دکتر حسین رشیدی در نشست بررسی و مطالعات اپیدمیولوژیک و آنالیز خطر بیماری های دامی در تبیین اهمیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گفت: با توجه به مشکلات تامین خوراک مرغداری ها، کم بودن دان سهمیه ای و سو استفاده و تقلبات برخی افراد در تامین دان مرغداری ها به صورت آزاد و جابجا شدن دان بین مرغداری ها، خوراک طیور یکی از مهمترین عوامل خطر انتقال و انتشار بیماری آنفلوانزا پرندگان می باشد.

وی ضدعفونی کردن خوراک طیور را حایز اهمیت اعلام نمود و گفت: نظارت جدی بر خوراک طیور در زمان انتقال از کارخانه، بین دوره های پرورش و بین مزارع اهمیت فراوان در پیش گیری از این بیماری دارد.

رشیدی با بیان اینکه عرضه متمرکز و رسمی دان آزاد، به رفع بسیاری از مشکلات مربوط به خوراک طیور کمک خواهد کرد گفت: از جمله نقاط پرخطر خوراک طیور کارخانه ها و انبارهای خوراک غیرمجاز فاقد استانداردهای بهداشتی می باشد ضمن اینکه مراکز عرضه و مرغداری هایی که خودشان اقدام به ساخت و فروش خوراک می کنند و خوراک موجود در فروشگاه های پرندگان زینتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوراک طیور، مهمترین کانون خطر انتقال و انتشار بیماری آنفلوآنزای پرندگان

خوراک طیور، مهمترین کانون خطر انتقال و انتشار بیماری آنفلوآنزای پرندگان