مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 05:452020-11-28اقتصادي

حد و مرز صادرات محصولات کشاورزی باید مشخص شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بررسی تجارت خارجی بخش کشاورزی و صنایع غذایی در سه ماهه اول سال 99 نشان می دهد محصولات کشاورزی و صنایع غذایی صادراتی در سه ماهه سال 99، - رشد صادرات و افزایش بازار محصولات کشاورزی ایران در منطقه به تنهایی می تواند خبر امیدوارکننده ای برای کمک به ارزآوری به کشور و قطع وابستگی تدریجی به نفت خام محسوب شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بررسی تجارت خارجی بخش کشاورزی و صنایع غذایی در سه ماهه اول سال 99 نشان می دهد محصولات کشاورزی و صنایع غذایی صادراتی در سه ماهه سال 99، رشد 44.

4 درصدی داشته است.

رشد صادرات و افزایش بازار محصولات کشاورزی ایران در منطقه به تنهایی می تواند خبر امیدوارکننده ای برای کمک به ارزآوری به کشور و قطع وابستگی تدریجی به نفت خام محسوب شود، اما مشکل از آنجایی آغاز می شود که به دلیل سوء مدیریت و اتخاذ تصمیمات غلط، صادرات محصول کشاورزی چالش هایی ازجمله کمبود برخی محصولات در داخل کشور و افزایش قیمت ها را با خود همراه می آورد.

در شرایطی که صادرات می تواند به فاکتور مهمی برای رونق مبادلات تجاری ایران با دیگر کشور ها مبدل شود، اما به علت عدم برنامه ریزی در تولید، صادرات و تنظیم بازار داخلی، فرصت رونق گرفتن تولید و صادرات به تهدید تبدیل می شود، به طوری که بار ها تجربه گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حد و مرز صادرات محصولات کشاورزی باید مشخص شود

حد و مرز صادرات محصولات کشاورزی باید مشخص شود