مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 05:452020-11-28سياسي

پیام امیر دریادار سیاری به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش


معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، این نیرو را الگوی موفق بی اثرکردن تحریم ها دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ارتش، متن پیام امیر دریادار سیاری به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم دیروز هفتم آذر، چهلمین سالگرد عملیات غرور آفرین مروارید در سال 1359 بود.

عملیاتی که با ایثار دریادلان نیروی دریایی ارتش، تنها 67 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی، طومار نیروی دریایی عراق را برای هشت سال آینده در هم پیچید و با انهدام سکوهای نفتی الامیه و البکر نه تنها بنادر عراق تا انتهای جنگ در محاصره ایران قرار گرفت بلکه تا سال ها پس از جنگ هم نتوانست از خلیج فارس نفت صادر کند.

این مهم در حالی بود که ایران با مجاهدت نیروی دریایی و اسکورت ده هزار کشتی و نفتکش، هیچ گاه با توقف صادرات نفت و واردات کالاهای خود در طول جنگ مواجه نشد و اجازه نداد علاوه بر جنگ نظامی، جنگ اقتصادی نیز بر ایران عزیزمان تحمیل شود.

40 سال از آن حماسه بزرگ می گذرد و به روح بلند شهدای عملیات مروارید و سایر شهدای جنگ تحمیلی درود می فرستیم اما در این سال ها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچون نهالی جوان رشد کرد و به درختی تناور در عرصه دفاع از آب های نیلگون ایران و حفظ منافع کشورمان در آب های بین المللی بدل شده، درخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام امیر دریادار سیاری به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش

پیام امیر دریادار سیاری به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش