مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 05:202020-11-28اقتصادي

آغاز عملیات کپه کاری در 50 هکتار از مراتع ‏ مانیزان ملایر


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از آغاز پروژه کپه کاری در ‏سطح 50 هکتار از مراتع حوزه آبخیز مانیزان با مشارکت بهره ‏برداران محلی و اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد.

- آغاز عملیات کپه کاری در 50 هکتار از مراتع ‏"مانیزان" ملایر ایسنا/همدان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از آغاز پروژه کپه کاری در ‏سطح 50 هکتار از مراتع حوزه آبخیز مانیزان با مشارکت بهره ‏برداران محلی و اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد.

علی ده پهلوان در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: این پروژه در عرصه های مرتعی محدوده روستاهای مانیزان و خیرآباد بخش مرکزی ملایر با اعتباری افزون بر 40 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پس از انعقاد قرارداد توسط پیمانکار بخش خصوصی در حال اجراست.

وی به اهمیت انجام عملیات اصلاح و احیاء در سطح مراتع اشاره کرد و یادآور شد: کپه کاری یکی از روش های بذرکاری است که در آن، بذر گونه های مرتعی در چاله های حفر شده قرار گرفته سپس با خاک پوشانده می شود.

وی با اشاره به اینکه این روش به صورت اجرایی از سال 64 با تهیه دستورالعمل فنی روش های اجرایی احیاء و اصلاح مراتع کوهستانی به جمع برنامه های احیاء و اصلاح مراتع پیوسته است، گفت: از بین روش های تجدید حیات پوشش گیاهی مراتع، کپه کاری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات کپه کاری در 50 هکتار از مراتع ‏ مانیزان ملایر

آغاز عملیات کپه کاری در 50 هکتار از مراتع ‏ مانیزان ملایر