مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 05:052020-11-28بين الملل

پاک آیین: شکست مذاکرات دوحه با سفر پمپئو بی ارتباط نیست


رییس سابق ستاد امور افغانستان وزارت خارجه تاکید کرد: هر جا آمریکا دخالت کرده توانسته مشکلاتی را بر سر استمرار صلح در افغانستان ایجاد کند.

- محسن پاک آیین در گفت و گو با ایسنا در ارزیابی خود از سخنان اخیر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان که گزارش ها مبنی بر حل اختلافات میان مذاکره کنندگان در دوحه را رد کرده و تاکید کرد که این گفت وگوها با بن بست مواجه شده است، گفت : این که مذاکرات دوحه بین طالبان و دولت افغانستان فعلا دستاوردی نداشته و گفته می شود با بن بست مواجه شده خبر خوبی نیست چرا که انتظار بود اکنون که مذاکرات بین الافغانی بدون دخالت خارجی در حال برگزاری است، مذاکرات دوحه نتایج خوبی را در بر داشته باشد.

وی افزود: اما این که طالبان اشکال را در قانون اساسی افغانستان اعلام کرده و همین موضوع را هم سخنگوی دولت افغانستان گفته، به اعتقاد بنده این هم دلیل مناسبی برای شکست این مذاکرات نیست چرا که قانون اساسی افغانستان که در سال 1382و بعد از کنفرانس بن مصوب شد و مورد تایید مردم قرار گرفت بر مبنای اسلامی تاکید دارد علی رغم این که طالبان مدعی است قانون اساسی اسلامی نیست.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: بنابراین در قانون اساسی افغانستان، نام دولت به دولت اسلامی افغانستان تغییر کرد، بر اجرای اسلام تاکید دارد و همچنین هیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاک آیین: شکست مذاکرات دوحه با سفر پمپئو بی ارتباط نیست

پاک آیین: شکست مذاکرات دوحه با سفر پمپئو بی ارتباط نیست