مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 05:052020-11-28اقتصادي

شکار و استفاده از گوشت پرندگان وحشی ممنوع!


مردم برای حفظ سلامتی خود و خانواده از شکار و یا خرید و فروش پرندگان وحشی جدا پرهیز کنند.

- ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: مردم برای حفظ سلامتی خود و خانواده از شکار و یا خرید و فروش پرندگان وحشی جدا پرهیز کنند.

حسین رضوانی با تاکید بر اینکه پرندگان وحشی مهاجر که هم اکنون در تالاب های استان زمستان گذارنی می کنند، می توانند به عنوان مخزن و ناقل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشند، اظهارکرد: مردم برای حفظ سلامتی خود و خانواده از شکار و یا خرید و فروش پرندگان وحشی جدا پرهیز کنند.

وی افزود: روستاییانی که در اطراف تالاب های زیستگاه پرندگان مهاجر زندگی می کنند در صورت نگهداری طیور بومی ضمن حصارکشی و محصور کردن این پرندگان در منزل، مکان نگهداری را مسقف کرده و از نگهداری توامان پرندگان آبزی نظیر اردک و غاز در کنار سایر ماکیان خودداری نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در ادامه از روستاییان خواست تا ضمن همکاری با ماموران دامپزشکی و توجه به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی از خرید و فروش انواع ماکیان از افراد دوره گرد و دستفروش جدا پرهیز کنند.

رضوانی در پایان اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آلوده بودن صنعت طیور مازندران به این بیماری گزارش نشده بنابراین از متصدیان واحدهای طیور صنعتی درخواست می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکار و استفاده از گوشت پرندگان وحشی ممنوع!

شکار و استفاده از گوشت پرندگان وحشی ممنوع!