مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 10:052020-11-27پزشكي

عوارض خطرناک و ماندگار دستکاری در تاریخ تولد نوزاد


مسئول اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر عوارض خطرناک زایمان های زودرس و تهدید سلامت نوزادان نارس، اظهار کرد: طی چندین ابلاغیه به بیمارستان ها تاکید شده که از تولد نوزادان نارس و زایمان های پیش از موعد اجتناب شود و در این راستا با بیمارستان ها و پزشکانی که مفاد ابلاغیه را رعایت نکنند، برخورد می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مریم افراخته - فلوشیپ فوق تخصصی طب مادر و جنین (پریناتولوژی) با بیان اینکه سن بارداری کامل و تاریخ ختم زایمان 40 هفته یا 280 روز است، اظهار کرد: اکثر خانم های باردار بین هفته 39 تا 40 بارداری زایمان می کنند و حدود 10 درصد ممکن است از 40 هفته گذشته و حداکثر تا 42 هفته ادامه داشته باشد که البته باید از طریق تست های مشخص از سلامت جنین مطمئن باشیم.

وی با بیان اینکه معمولا سن 39 هفتگی برای سزارین و یا تاریخ زایمان در نظر گرفته می شود، گفت: در این تاریخ نوزاد کامل رسیده و عوارضی سلامت او را تهدید نمی کند.

بنابراین به هیچ عنوان توصیه نمی شود که خانواده ها به دلایل پوچ و غیرعلمی همچون تاریخ های رند و مناسبتی، در تاریخ زایمان دستکاری کرده و جان فرزند خود را به خطر اندازند.

افراخته با اشاره به عوارض و خطرات زایمان زودرس برای نوزاد، اظهار کرد: ریه، مهمترین ارگان در معرض خطر در نوزادان نارس است؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض خطرناک و ماندگار دستکاری در تاریخ تولد نوزاد

عوارض خطرناک و ماندگار دستکاری در تاریخ تولد نوزاد