مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 08:102020-11-27بين الملل

عادی سازی روابط اسراییل و عربستان به شرط انعقاد توافق تسلیحاتی


به رغم انکار ریاض نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد سعودی با یکدیگر دیدار کردند و طی این دیدار یک توافق تسلیحاتی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، روزنامه جوروزالم پست خبر داد که به رغم انکار ریاض، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی با یکدیگر دیدار کردند و طی این دیدار یک توافق تسلیحاتی مورد بحث قرار گرفت.

این روزنامه گزارش داد طی این دیدار که در شهر نئوم در ساحل دریای سرخ صورت گرفته و آوی بلوث ، دستیار نظامی او و همچنین یوسی کوهن ، رییس موساد و مایک پمپئو ، وزیر خارجه آمریکا نیز در آن حضور داشتند.

در گزارش این روزنامه آمده است که توافق عادی سازی روابط میان دو طرف دور از دسترس نیست و فروش تسلیحاتی از جمله جنگنده های اف-35 از شروط این عادی سازی مطرح شده است.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازجوروزالم پست، ریاض همچنین برای خرید خودروهای نظامی، باتری های سامانه دفاع موشکی و سیستم های مداخله الکترونیکی و رادار ابراز علاقع کرده است.

همچنین بنا به این گزارش، خرید پهپاد ریپر ام کیو-9 نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

یک مقام حزب لیکود پیشتر این دیدار را تایید کرد، اما وزیر خارجه عربستان هرگونه دیدار ولیعهد این کشور با مقام های صهیونیستی را رد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عادی سازی روابط اسراییل و عربستان به شرط انعقاد توافق تسلیحاتی

عادی سازی روابط اسراییل و عربستان به شرط انعقاد توافق تسلیحاتی