مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 07:452020-11-27پزشكي

ابتلا به آنفلوآنزای فصلی مانع کرونا نمی شود


نه واکسن و نه ابتلا به آنفلوآنزای فصلی هیچکدام نمی توانند از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند.

مسعود امیری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی که در خصوص کرونا داریم، این است که افراد در دوره ای که هیچ علامتی ندارند می توانند دیگران را مبتلا کنند و این باعث می شود احتیاط های لازم انجام نشود.

وی ادامه داد: ما روزانه با افراد غریبه مواجه داریم و نمی دانیم چه وضعیتی دارند؛ بنابراین هر چقدر میزان مواجهه ما بیشتر شود، طبعاً احتمال اینکه پیامد بیشتر شود نیز زیادتر خواهد بود.

امیری تأکید کرد: در این میان این موضوع مطرح است که چه چیزی مواجه را بیشتر می کند که باید گفت اینکه ما در تجمعات شرکت کنیم، یعنی هر چقدر تجمعات ما فشرده و بیشتر باشد شانس ابتلا به بیماری بیشتر است.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: این موضوع بستگی به این دارد که پیامد ما چقدر شدید باشد و منجر به مرگ شود، در میزان مواجهه تماس نزدیک و یکی نیز افراد مبتلا و مظنون مورد توجه است، هر چقدر میزان جابجایی افراد مظنون و مبتلا بیشتر باشد، شانس ابتلا بالا می رود و یکی از عوامل مؤثر سفرها و دیگر عامل کودکان هستند.

وی تصریح کرد: کودکان علی رغم اینکه احتمال ابتلا و مرگ در آن ها کمتر بوده اما به خاطر اینکه کمتر در کنترل بزرگ ترها هستند و هم میزان تحرک آن ها بیشتر است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا به آنفلوآنزای فصلی مانع کرونا نمی شود

ابتلا به آنفلوآنزای فصلی مانع کرونا نمی شود