مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 07:352020-11-27سياسي

شفافیت ترمز فساد است/ 99 درصد آراء نمایندگان می تواند علنی شود


نماینده کاشمر در مجلس با بیان اینکه شفافیت ترمز فساد است و عدم شفافیت پدال گاز فساد، گفت: حداکثر یک درصد از رأی گیری های مجلس به علت مسائل امنیتی باید محرمانه باشد.

- جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره طرح شفافیت آراء نمایندگان اظهار داشت: یکی از اهرم هایی که سبب می شود نمایندگان در مجلس و بحث ها و طرح ها و لوایح فعال تر شوند بحث شفافیت آراء نمایندگان است.

وی در خصوص آخرین جلسه صحن علنی مجلس در روز چهارشنبه (5 آذر ماه 99) اشاره و تأکید کرد: در جلسه روز چهارشنبه در برخی از پیشنهاد ات و طرح ها علی رغم این که بیش از 214 نماینده حضور داشتند اما 91 نماینده در رأی گیری مشارکت نمی کردند و فقط 117 نماینده مشارکت داشتند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح شفافیت آراء نمایندگان سبب می شود که نمایندگان به جای راه رفتن در مجلس پای سیستم ها بنشینند و در رأی گیری ها مشارکت کنند و موکلان نیز ببینند نمایندگان در بحث ها، پیشنهاد ات، طرح ها و لوایح چگونه رأی می دهند و برای دور بعد تصمیم گیری کنند.

نیک بین بر این باور است که اجرای طرح شفافیت آراء نمایندگان سبب می شود که مجلس منظم تر شود و دیگر شاهد برخی تجمعات دو الی چند ده نفره در گوشه کنار پارلمان نباشیم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت ترمز فساد است/ 99 درصد آراء نمایندگان می تواند علنی شود

شفافیت ترمز فساد است/ 99 درصد آراء نمایندگان می تواند علنی شود