مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 06:102020-11-27پزشكي

جنون آنی و آنچه باید از آن بدانیم


جنون آنی یکی از انواع اختلالات روانی مزمن است که با مصاحبه بالینی و ارزیابی روانی تشخیص داده می شود.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: جنون آنی یکی از انواع اختلالات روانی مزمن است که با مصاحبه بالینی و ارزیابی روانی تشخیص داده می شود.

علی درخشان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که اختلال جنون آنی با مصاحبه بالینی و ارزیابی روانی تشخیص داده می شود، اظهار کرد: درمانگر پرسش هایی مطرح می کند و واکنش فرد در موقعیت ها و تجارب مختلف را می سنجد و گاهی برای بررسی علت اختلال آزمایش های پزشکی و عکس برداری از مغز ضروری است.

وی با بیان این که بروز هذیان و توهم دو علامت اصلی برای تشخیص جنون آنی در فرد است، عنوان کرد: بروز هذیان یعنی اعتقادات فردی که بر اساس واقعیت نبوده و با فرهنگ فرد منطبق نیست و توهم حالتی از تغییر هشیاری است که در آن فرد موضوعاتی را درک می کند که واقعیت خارجی ندارد ولی عمیقاً به آن ها باور دارد.

درخشان تصریح کرد: فقدان احساس یا واکنش عاطفی نامتناسب، اختلال در عملکرد در محیط کاری یا موقعیت های اجتماعی و فقدان بینش و اختلال در قضاوت را می توان از علائم جنون آنی دانست.

این روانشناس با اشاره به این که عوامل مختلفی در بروز جنون آنی نقش دارند که از جمله آن ها می توان به عوامل محیطی، ژنتیک، مشکلات خانوادگی، اقتصادی، تنش ها،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنون آنی و آنچه باید از آن بدانیم

جنون آنی و آنچه باید از آن بدانیم