مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 05:502020-11-27بين الملل

پارلمان اروپا، تحریم ترکیه به دلیل «اکتشاف غیرقانونی» گاز طبیعی را خواستار شد


پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه ای از اتحادیه اروپا خواسته به دلیل «اقدامات غیرقانونی» ترکیه برای اکتشاف گاز طبیعی، تحریم های سختی را علیه این کشور اعمال کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبر گزاری فارس، پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه ای را با اکثریت آراء به تصویب رساند و از اتحادیه اروپا خواست به دلیل آنچه که اقدامات غیر قانونی ترکیه برای اکتشاف گاز طبیعی خوانده شده، تحریم های سختی را علیه این کشور اعمال کنند.

به نوشته خبر گزاری رویترز ، پارلمان اروپا این قطعنامه غیر الزام آور را با 631 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 59 رأی ممتنع به تصویب رساند.

رویترز نوشته این قطعنامه احتمالاً در جهت تقویت تلاش های فرانسه برای ترغیب اتحادیه اروپا به منظور تحریم ترکیه مؤثر خواهد بود.

این تحریم ها قرار است ماه آینده میلادی بر ترکیه اعمال شود.

پارلمان اروپا در قطعنامه خود اقدامات ترکیه به منظور حفاری و اکتشاف گاز طبیعی در شرق دریای مدیترانه را غیر قانونی خوانده است.

  طی ماه های گذشته، تنش ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه برای آغاز حفاری و اکتشاف گاز طبیعی در این منطقه بالا گرفته است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز یکشنبه در سفر به جزیره قبرس شمالی در یک سخنرانی درباره تحولات منطقه مدیترانه صحبت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان اروپا، تحریم ترکیه به دلیل «اکتشاف غیرقانونی» گاز طبیعی را خواستار شد

پارلمان اروپا، تحریم ترکیه به دلیل «اکتشاف غیرقانونی» گاز طبیعی را خواستار شد