مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 00:502020-11-26سياسي

بخشی از دفاع مقدس که کمتر دیده شد


اسکورت کاروان ها از زمان آغاز جنگ تا خاتمه آن ادامه داشت و در حقیقت یک مأموریت کلان و مستمر محسوب می شد که بیش از 100 عملیات دریایی تا پایان جنگ برای تحقق آن انجام گرفت.

- اسکورت کاروان ها از زمان آغاز جنگ تا خاتمه آن ادامه داشت و در حقیقت یک مأموریت کلان و مستمر محسوب می شد که بیش از 100 عملیات دریایی تا پایان جنگ برای تحقق آن انجام گرفت.

این مجموعه عملیات همانند عُرف موجود در نیروی زمینی نام گذاری شد و شاید یکی از دلایل مهمی که افکار عمومی جامعه به اهمیت اسکورت کاروان در طول مدّت دفاع مقدس پی نبرده، معرفی نشدن مناسب بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز هفتم آذرماه مصادف با روز نیروی دریایی در جمهوری اسلامی ایران است که به یُمن ایثار و جانفشانی پرسنل دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاف با دشمن بعثی عراق در عملیات مروارید ، به ثبت رسیده است.

در سپیده دم هفتم آذرماه 1359، قهرمانان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، درسی تلخ به مزدوران دریایی عراق دادند؛ به طوری که در لحظات اولیه این عملیات (مروارید) متهورانه دریایی، توانستند هفت ناوچه مدرن و اژدرافکن عراق موسوم به اوزا را در حوالی سکوهای نفتی البکر و الامیه که جنبه اقتصادی مهمی برای دولت عراق داشت، به قعر دریا بفرستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشی از دفاع مقدس که کمتر دیده شد

بخشی از دفاع مقدس که کمتر دیده شد