مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 16:452020-11-26اجتماعي

اهمیت شناسایی سریع آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان مهاجر و وحشی


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، بر اهمیت شناسایی سریع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در پرندگان مهاجر و وحشی تاکید کرد و استمرار جدی و روزانه رصد و پایش سدها، - ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، بر اهمیت شناسایی سریع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در پرندگان مهاجر و وحشی تاکید کرد و استمرار جدی و روزانه رصد و پایش سدها، حاشیه رودخانه ها و تالاب ها را خواستار شد.

مهدی حامی در بازدید از حاشیه رود ارس اظهار کرد: با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان دامپزشکی کشور و تعداد سه کانون بیماری در حیات وحش استان های مرکزی، اردبیل و مازندران، مرغداران استان باید به دقت توصیه های دامپزشکی را در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای در مزارع پروشی خود رعایت کنند.

وی افزود: مرغداران استان، در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر متعارف، کاهش مصرف دان و آب و کاهش تولید در واحدهای خود توسط مسئول فنی بهداشتی و یا مدیریت واحد، به نزدیکترین اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

حامی گفت: روستاییان نیز هرگونه تلفات غیر متعارف در طیور بومی را در اسرع وقت به ادارات دامپزشکی شهرستان ها و یا خانه های بهداشت اطلاع داده و با محصور کردن محل نگهداری طیور بومی و قطع ارتباط با پرندگان آزاد پرواز مانع انتقال این بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت شناسایی سریع آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان مهاجر و وحشی

اهمیت شناسایی سریع آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان مهاجر و وحشی