مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 08:202020-11-26پزشكي

مصر رباتی را برای انجام آزمایش کووید-19 توسعه داد


محمود الکومی (Mahmoud el-Komy) مخترع مصری اخیرا موفق به طراحی رباتی موسوم به Cira-03 شده است که این ربات می تواند به کاهش قرار گرفتن کادر درمان در معرض بیماری کووید-19 کمک کرده و از انتقال ویروس جلوگیری کند.

- "محمود الکومی" (Mahmoud el-Komy) مخترع مصری اخیرا موفق به طراحی رباتی موسوم به "Cira-03" شده است که این ربات می تواند به کاهش قرار گرفتن کادر درمان در معرض بیماری کووید-19 کمک کرده و از انتقال ویروس جلوگیری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ان دی تی وی، در شرایطی که مصر با موج دوم ویروس کرونا مواجه شده است، یک مخترع در حال آزمایش یک ربات کنترل از راه دور است که می تواند آزمایش کووید-19 را انجام دهد، دمای بدن بیماران را اندازه گیری کرده و در صورت عدم استفاده بیماران از ماسک در بیمارستان خصوصی در شمال قاهره، به آنها هشدار دهد.

محمود الکومی، طراح این ربات می گوید: این ربات می تواند به کمتر شدن تماس کادر درمانی با بیماران مبتلا به کووید-19 و جلوگیری از انتقال ویروس کمک کند.

ربات مذکور که دارای صورت شبه انسان و سر و بازوهای رباتیک است، می تواند آزمایش خون انجام دهد، آزمایش اکوکاردیوگرام و اشعه ایکس انجام دهد و نتایج این آزمایشات را در صفحه ای که به جلوی بدنش و روی سینه آن متصل است، به بیماران نشان دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر رباتی را برای انجام آزمایش کووید-19 توسعه داد

مصر رباتی را برای انجام آزمایش کووید-19 توسعه داد