مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 08:102020-11-26پزشكي

کشف عملکردی که تولید چربی در بدن را خاموش می کند


نتایج مطالعه جدید، عملکرد ناشناخته ای را مشخص می کند که توسط آن هورمون آزادشده از روده در چند ساعت پس از غذا خوردن به طور موثری فرایندهای تولید چربی بدن را خاموش می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج مطالعه جدید، عملکرد ناشناخته ای را مشخص می کند که توسط آن هورمون آزادشده از روده در چند ساعت پس از غذا خوردن به طور موثری فرایندهای تولید چربی بدن را خاموش می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیواطلس، بعد از خوردن یک وعده غذایی، بدن ما وارد یک فعالیت جدی متابولیکی می شود.

یک فرآیند کلیدی که با خوردن غذا ایجاد می شود، لیپوژنز نام دارد و زمانی است که کبد ما شروع به تبدیل غذا به چربی برای ذخیره در بدن می کند.

لیپوژنز توسط انسولین، هورمون شناخته شده ای که توسط لوزالمعده آزاد می شود، تحریک می شود و این مسیر خاص متابولیکی به خوبی مطالعه شده است.

بااین حال، هنوز دقیقا مشخص نیست که چند ساعت پس از غذا خوردن چه اتفاقی می افتد، زمانی که کبد شروع به آهسته کردن تولید چربی می کند.

قبلا این فرضیه مطرح شده بود که درنهایت لیپوژنز با کاهش محرک انسولین در ساعات پس از خوردن یک وعده غذا، آهسته می شود اما نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد لیپوژنز به شکل منفعل با کاهش سطح انسولین سرکوب نمی شود بلکه توسط هورمونی که از روده آزاد می شود، سرکوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف عملکردی که تولید چربی در بدن را خاموش می کند

کشف عملکردی که تولید چربی در بدن را خاموش می کند