مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 21:402020-11-25اقتصادي

افتتاح ویدئو کنفرانسی راه آهن خواف-هرات تا دو هفته آینده


هرات که افغانستان را به شبکه ریلی ایران متصل می کند، به اتمام رسیده و به گفته معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، - راه آهن خواف-هرات که افغانستان را به شبکه ریلی ایران متصل می کند، به اتمام رسیده و به گفته معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، قرار است پنجشنبه دو هفته آینده (20 آذر ماه) به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور روسای جمهور دو کشور افتتاح شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروژه راه آهن خواف – هرات که از سال های 1381 - 1382 استارت خورده است، دارای چهار قطعه بوده که سه قطعه آن از خواف تا ایستگاه شمعتیغ و پس از آن ایستگاه جونو در تعهد ایران است و قطعه چهارم که از این ایستگاه شروع شده و به هرات می رسد را افغانستانی ها متعهد به ساخت و بهره برداری از آن شده اند.

این خط ریلی که قرار بود تا پایان سال گذشته به بهره برداری برسد به دلیل آنچه ناامنی در خاک این کشور همسایه عنوان می شد به تاخیر افتاد و حالا به نظر می رسد آماده افتتاح بوده و 20 آذر ماه امسال به بهره برداری می رسد.

عباس خطیبی - معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور- درباره جزییات این خط ریلی و برنامه افتتاح و بهره برداری از آن به ایسنا گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح ویدئو کنفرانسی راه آهن خواف-هرات تا دو هفته آینده

افتتاح ویدئو کنفرانسی راه آهن خواف-هرات تا دو هفته آینده