مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 21:202020-11-25بين الملل

تلاش حامیان کنترل تسلیحات برای اقناع بایدن جهت تمدید «استارت نو»


طرفداران کنترل تسلیحات رییس جمهور منتخب آمریکا را به تمدید آخرین پیمان تسلیحاتی میان روسیه و آمریکا برای مدت پنج سال ترغیب می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طرفداران کنترل تسلیحات در تلاش هستند تا جو بایدن رییس جمهور منتخب ایالات متحده را به تمدید پیمات تسلیحاتی آمریکا- روسیه در زمینه محدودسازی تسلیحات هسته ای استراتژیک به مدت پنج سال دیگر ترغیب کنند.

اما در مقابل، برخی از کارشناسان بر این باورند که بایدن برای حفظ اهرم فشار بر مسکو باید این پیمان تسلیحاتی را برای مدت زمانی کوتاه تر تمدید کند.

در واقع، بایدن با راهیابی به کاخ سفید و آغاز نقش آفرینی خود در مسند ریاست جمهوری آمریکا از بیستم ژانویه 2021، با تصمیمی مهم و ضروری در قبال تمدید یا عدم تمدید پیمات استارت نو (2010) روبروست؛ پیمانی که در صورت عدم تمدید 16 روز پس از بیستم ژانویه (پنجم فوریه) به پایان می رسد و دست واشنگتن و مسکو را برای استقرار شمار نامحدودی از کلاهک های هسته ای استراتژیک و موشک ها، زیردریایی ها و بمب افکنهای حامل این کلاهک ها باز می گذارد.

پیش از این حدود 24 گروه مختلف از جمله گروههای طرفدار کنترل تسلیحات و حامی محیط زیست در نامه ای خطاب به تیم انتقالی بایدن که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسید، علاوه بر اقدام عاجل دز زمینه مبارزه با تغییرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش حامیان کنترل تسلیحات برای اقناع بایدن جهت تمدید «استارت نو»

تلاش حامیان کنترل تسلیحات برای اقناع بایدن جهت تمدید «استارت نو»