مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 18:202020-11-25سياسي

ریشه های تاریخی و علل خشونت بر زنان


رییس انجمن ایرانی اسلامی و استاد تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در یادداشتی به ریشه یابی تاریخی و علل خشونت بر زنان پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید احمد خضری در این یادداشت نوشت: بیست و پنجم نوامبر 1960م رافائل لئونیداس تروخیو مولینا دیکتاتور جمهوری دومنیکن یکی از زشت ترین خشونت های تاریخی بر زنان را رقم زد و سه خواهر مخالف خود را به نامهای پاتریا ، مینروا و ماریا ترزا مشهور به خواهران میرابل (به اسپانیولی Las hermanas Mirabal) پس از شکنجه و آزاری طولانی مدت به قتل رساند؛ ماجرایی که موجب شد تا این روز از سوی سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در تقویم جهانی ثبت شود.

این کار، اقدامی بجا و شایسته تقدیر است که پس از هزاران سال خشونت و بی رحمی بر ضدّ زنان، می تواند چونان مرهمی بر زخمهای کهنه و مزمن قربانیان به شمار آید.

با این همه باید گفت: این اقدام بایسته و دیگر کوششهای همسو، هنوز نتوانسته است نقطه پایانی بر این مُعضِل تاریخی باشد و شاید به این زودی ها هم نباشد.

به گونه ای که هنوز هزاران زن در جهان قربانی انواع خشونت های جسمی و روحی می شوند و از همین رهگذر یکی از پایدارترین و پر بسامدترین اشکال نقض حقوق بشر رقم می خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه های تاریخی و علل خشونت بر زنان

ریشه های تاریخی و علل خشونت بر زنان