مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 12:452020-11-25سياسي

اجرای طرح «قطار دانایی» ویژه کودکان و نوجوانان در قزوین


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانان در هفته کتاب و کتابخوانی طرح قطار دانایی در قزوین اجرا می شود.

- فاطمه محمدبیگی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی طرح قطار دانایی با هدف گسترش، توسعه و ایجاد انگیزه برای مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کودکان و نوجوانان و خانواده ها توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین در بستر فضای مجازی اجرا شد.

وی افزود: مطالعه کتاب برای کودکان علاوه بر اینکه سرگرمی سالمی است، نقش بسیاری در افزایش آگاهی کودک، اعتماد به نفس، عزت نفس و شکل گیری یک شخصیت فرهیخته و دارای کمالات اخلاقی دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین عنوان کرد: برای اینکه عادت به مطالعه در کودکان نهادینه شود باید خانواده ، مراکز آموزشی و رسانه ها تلاش کنند تا احساس نیاز و علاقه کودکان به مطالعه و کتاب را تقویت کنند.

وی با اشاره به نقش مطالعه در افزایش دایره لغات تصریح کرد: هرچه کودکان بیشتر کتاب بخوانند با کلمات جدیدتر و بیشتری مواجه می شوند و ناخودآگاه از آن ها بیشتر در مکالمات روزمره ی خود استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح «قطار دانایی» ویژه کودکان و نوجوانان در قزوین

اجرای طرح «قطار دانایی» ویژه کودکان و نوجوانان در قزوین