مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 11:052020-11-25اقتصادي

قیمت پرتقال 3 برابر شد


رییس اتحادیه بارفروشان از افزایش قیمت 3 برابری قیمت پرتقال نسبت به سال قبل، به دلیل صادرات بی رویه این محصول خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مصطفی دارایی نژاد با اشاره به اینکه دلالان، پرتقال مازندران را در حجم وسیع برای صادرات خریداری کرده اند، افزود: دلالان پرتقال را کیلویی 13 هزار تومان از کشاورز خریداری می کنند که این رقم سبب شده کشاورزان برای ارسال بار به میدان مرکزی تهران تمایلی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته پرتقال روی درخت کیلویی 2 هزار تومان از کشاورز خریداری می شد گفت: امسال کشاورزان مازندران، پرتقال را روی درخت کیلویی 7 هزار تومان می فروشند که این قیمت منطقی نیست.

دارایی نژاد ادامه داد: وقتی کشاورز پرتقال را کیلویی 7 هزار تا 7 هزار و 500 تومان به صورت عمده عرضه کند 3 هزار تومان نیز هزینه بسته بندی، کارگر و حمل به آن اضافه می شود بنابراین عمده فروش با هزار تومان سود آن را به قیمت 11 تا 11 هزار و 500 در میدان مرکزی معامله می کند و در نهایت این محصول با 30 درصد سود خرده فروش به قیمت 15 تا 16 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

رییس اتحادیه بارفروشان با اشاره به نبود ساز و کار مناسب و نظارت بر نحوه صادرات محصولات کشاورزی گفت: ارز آوری برای کشور بسیار مهم است، اما ابتدا باید بازار داخل تأمین شده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت پرتقال 3 برابر شد

قیمت پرتقال 3 برابر شد