مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 09:502020-11-25اجتماعي

ایران با چند پیک دیگر کرونا روبرو می شود؟


رییس انجمن ویروس شناسی ایران با بیان اینکه ویروس کرونا مانند ویروس های تنفسی دیگر رفتار نکرد، گفت: انتظار داشتیم کرونا همانند ویروس های تنفسی دیگر در فصل گرما ناپدید یا حداقل کم شود ولی اینگونه نشد و علاوه بر این میزان جهش های در این ویروس از آنچه که پیش بینی می شد، - کمتر بود.

قدرت مقابله بخش تنفسی با ویروس، باکتری و یا هر عامل عفونی دیگر در زمستان کمتر می شود علیجان تبرایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آسیب پذیری سیستم تنفسی ما در فصل سرما بیشتر است چرا که با آمدن هوای سرد در مجاری تنفسی، قدرت مقابله بخش تنفسی با ویروس، باکتری و یا هر عامل عفونی دیگر کمتر می شود.

وجود رطوبت مناسب، تأثیر کم نور خورشید و گرما و قرار گرفتن در محیط های بسته از دیگر علل بالاتر بودن آسیب پذیری ما نسبت به ویروس ها در فصل سرما است.

وی در خصوص تغییرات متعدد داروهای پیشنهادی برای درمان این بیماری، گفت: دانسته های ما نسبت به بیماری کووید 19 زیاد نیست و اکثر موضوعاتی که در مورد این بیماری گفته می شود در مراحل بررسی قرار دارد و قطعیت آنها نیاز به زمان و تست های بالینی دارد.

البته با توجه به شرایط بحرانی، مجبوریم که برخی از تصمیمات را بر اساس همین اطلاعات ناتمام بگیریم و نباید دست روی دست بگذاریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران با چند پیک دیگر کرونا روبرو می شود؟

ایران با چند پیک دیگر کرونا روبرو می شود؟