مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 07:302020-11-25ورزشي

واکسن آکسفورد، جهان را زودتر به پایان همه گیری می رساند


متخصصان و دانشمند تیم واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد پس از اعلام اثربخشیِ 90 درصدی این واکسن مدعی شده اند که واکسن آن ها، جهان را بسیار نزدیک تر به وضعیتی می کند که می تواند به همه گیری ویروس کرونا خاتمه بدهد.

- متخصصان و دانشمند تیم واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد پس از اعلام اثربخشیِ 90 درصدی این واکسن مدعی شده اند که واکسن آن ها، جهان را بسیار نزدیک تر به وضعیتی می کند که می تواند به همه گیری ویروس کرونا خاتمه بدهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروفسور سارا گیلبرت سرپرست این تیم در این باره می گوید: با توجه به حجم انبوهی که آسترازنکا قرار است فراهم کند و تعهد این شرکت به توزیع مساوی در سراسر جهان، نقش واکسن در پایان بخشیدن به بحران کرونا احتمالا جلوتر از هر عامل دیگری است.

نتایج آزمایش های گسترده نشان می دهد که این واکسن در صورت تزریق نیم دوز و سپس دوز کامل به اثربخشی 90 درصدی می رسد و اگر با دو دوز کامل تزریق شود، اثربخشی آن 62 درصد است.

پروفسور اندرو پولاند، محقق ارشد گروه آزمایش واکسن آکسفورد نیز می گوید: برای پی بردن به میزان اثربخشی واکسن روی افراد مسن تر، جمع آوری داده های قابل اطمینان کمی بیشتر طول می کشد.

البته او یادآور شد هنوز مدت کافی سپری نشده تا با اطمینان بتوان گفت افرادی که واکسینه شدند پس از یک سال هنوز مصونیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن آکسفورد، جهان را زودتر به پایان همه گیری می رساند

واکسن آکسفورد، جهان را زودتر به پایان همه گیری می رساند