مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 05:302020-11-25پزشكي

تعداد بستری های کرونا در آذربایجان شرقی 10 درصد کاهش یافته است


رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به خاطر محدودیت های 15 تا 30 آبان ماه در شهرهای سیاه و قرمز و همکاری مردم، در مقایسه با یک هفته قبل آمار بستری ها کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدحسین صومی سه شنبه شب در گفت وگوی خبری با اشاره به اینکه کاهش تعداد فوتی ها 2 هفته بعد مشخص می شود، گفت: نتایج محدودیت های آذر ماه هم 2 هفته بعد دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه فاز اول بیماری کووید 19 شامل علائمی مانند تب، درد عضلانی و سرفه بوده و برای بهبود این علائم از داروهای ضدویروس استفاده می شود، ادامه داد: هنوز هیچ دارویی در دنیا برای درمان این بیماری تولید نشده است.

صومی خارطنشان کرد: دارویی مانند رمدسیویر برای کووید 19 تولید نشده، اما استفاده از آن در بیماری های ویروسی مشابه نشان داده که عارضه جنبی ندارد و ضرر داشتن آن اثبات نشده است.

وی، داروهای فاویپیراویر و رمدسیویر را 2 داروی مورد استفاده در درمان بیماران مبتلا به کرونا در فاز اول عنوان کرد و گفت: داروی اولی وارداتی بوده و دومی با تأمین مواد اولیه در ایران تولید می شود، اما تأثیر 100 درصدی هیچکدام اثبات نشده است، ولی رمدسیویر مدت بستری را کاهش می دهد.

صومی بیان کرد: هر چند نتایج مثبتی از هر دو گرفته ایم، توصیه می کنیم از رمدیسویر در افراد کم تری استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد بستری های کرونا در آذربایجان شرقی 10 درصد کاهش یافته است

تعداد بستری های کرونا در آذربایجان شرقی 10 درصد کاهش یافته است