مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 05:302020-11-25اقتصادي

مروری بر نامه همتی به روحانی درباره تخلفات ارزی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سرانجام پس از جار و جنجال وزارتخانه های صمت و کشاورزی با بانک مرکزی برسر ترخیص کالا های دپو شده در گمرک؛ - در مدت 20 روز گذشته عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در یادداشت هایی از ایرادات این مصوبه و تخلفات احتمالی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سرانجام پس از جار و جنجال وزارتخانه های صمت و کشاورزی با بانک مرکزی برسر ترخیص کالا های دپو شده در گمرک؛11 آبان ماه مصوبه ای تنظیم شد که براساس آن بانک مرکزی موظف به تأمین ارز تمامی کالا های مانده در گمرکات کشور شد.

در این مدت رییس کل بانک مرکزی با یادداشت های کوتاه در فضای مجازی ایرادات این مصوبه را اعلام کرد تا اینکه اخیراً طی نامه ای انتقادی به رییس جمهور به سه دلیل این مصوبه را غیرعملیاتی، خلاف قوانین و موجب پیچیده تر شدن مشکلات ارزی و تجاری دانست.

با شدت گرفتن مشکلات تولید کنندگان در تأمین و واردات مواد اولیه و تعطیلی برخی از کارخانجات مواد غذایی از جمله روغن مایع و تأمین نهاده های دامی و طیور و اعتراض رهبری نسبت به افزایش قیمت کالا ها و مواد غذایی، وزارت صمت، جهاد کشاورزی و وزارت اقتصاد در 11 آبان ماه جلسه ای تشکیل دادند و وظایفی برای هریک تعیین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر نامه همتی به روحانی درباره تخلفات ارزی

مروری بر نامه همتی به روحانی درباره تخلفات ارزی