مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 05:152020-11-25سياسي

مهمترین عنصر اصلاح ساختار بودجه، قطع وابستگی به نفت است


نائب رییس کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین عنصر اصلاح ساختار بودجه، قطع وابستگی به نفت است.

- ایسنا/لرستان نائب رییس کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین عنصر اصلاح ساختار بودجه، قطع وابستگی به نفت است.

دکتر محمد خدابخشی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اصلاح ساختار بودجه در دو سال گذشته خیلی مورد توجه قرار گرفته است و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این مسئله تاکید داشته اند.

وی با بیان اینکه در اصلاح ساختار بودجه چند هدف همزمان دنبال می کنیم، بیان کرد: یکی از مهمترین این اهداف، قطع وابستگی بودجه عمومی کشور به نفت خام و میعانات گازی است.

خدابخشی اضافه کرد: با توجه به اینکه یک سوم بودجه عمومی کشور در سال های مختلف به نفت و گاز وابسته بوده و در سال هایی که تحریم تشدید شده مخالفین ما همیشه به عنوان یک ابزار از این موضوع استفاده کردند و باید در این 42 سال تلاش می شد تا این وابستگی را به حداقل برسانیم و آن منابع را به شکل دیگری برای توسعه کشور و زیرساخت ها تامین می کردیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر به دنبال رقابت با کشورهای منطقه و دنیا و تحقق آرمان های کشور هستیم این موضوع با وابستگی ما به نفت و میعانات گازی سازگاری ندارد و باید از آن رهایی یابیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین عنصر اصلاح ساختار بودجه، قطع وابستگی به نفت است

مهمترین عنصر اصلاح ساختار بودجه، قطع وابستگی به نفت است