مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 05:152020-11-25اقتصادي

کشت زعفران در فضای بسته در شهرستان تفتان


فرماندار شهرستان تفتان سیستان و بلوچستان به همراه مدیر و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی این منطقه از مزرعه کشت زعفران که در فضای بسته و به روش آیروپونیک کشت شده بود بازدید کردند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار شهرستان تفتان سیستان و بلوچستان به همراه مدیر و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی این منطقه از مزرعه کشت زعفران که در فضای بسته و به روش آیروپونیک کشت شده بود بازدید کردند.

فریبا برنایی بجد در حاشیه این بازدید به ایسنا گفت: شهرستان تفتان دارای 7 هکتار مزرعه کشت زعفران بوده که برای اولین بار در یک فضای بسته و با استفاده از روشهای نوین این محصول توسط یک جوان خوش ذوق روستای نازیل بصورت آیروپونیک کشت شده است.

وی با اشاره به مزایای این نوع کشت افزود: این طرح که بصورت آزمایشی انجام گرفته نیاز به نگهداری خاص و ویژه ای ندارد و بدون نیاز به خاک از خطر آفات و جوندگان در امان بوده و از همه مهمترین سبب صرفه جویی در منابع آبی می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان تفتان با اشاره به سال جهش تولید و افزایش تولید با حفظ منابع خاطر نشان کرد: از مهمترین برنامه ها در شهرستان فراگیر نمودن و گسترش کشت محصولات پردرآمد که با کمترین استفاده از منابع آبی بیشترین بهره وری را داشته باشد و محصولی ارگانیک و با کیفیت را به بار بنشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت زعفران در فضای بسته در شهرستان تفتان

کشت زعفران در فضای بسته در شهرستان تفتان