مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 04:152020-11-25اقتصادي

جوجه ریزی در قم نصف شده است/ نهاده دامی گران عامل افزایش قیمت


رییس اتحادیه مرغداران استان قم گفت:در گذشته هر ماه یک میلیون و 200 هزار قطعه جوجه ریزی در قم انجام می گرفت اما در ماه گذشته این میزان به 600 هزار قطعه کاهش یافته است.

- جعفر یاری منش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه افزایش تقاضا در بالا رفتن قیمت گوشت مرغ مؤثر بوده است، افزود: در سایر شهرها تقاضا برای خرید مرغ افزایش یافته که این امر موجب افزایش قیمت مرغ در قم نیز شده است.

رییس اتحادیه مرغداران استان قم با تاکید بر اینکه در 2 ماهه اخیر با توجه به برنامه وزارت جهاد کشاورزی، نهاده ها در سیستم به بارگاه عرضه می شود گفت: عرضه نهاده های دولتی در این سیستم کاهش یافته و از آنجایی که مرغدار نهاده را به صورت آزاد تهیه می کند موجب افزایش قیمت مرغ شده است.

وی افزود: از آنجایی که به دلیل تحریم ها، میزان واردات نهاده های دامی کاهش یافته است، مرغداران تمایلی به جوجه ریزی ندارند.

یاری منش با اشاره به اینکه نزدیک به 60 تا 70 درصد نهاده ها برای تولید مواد پروتیینی بویژه مرغ از خارج کشور وارد می شود گفت: در گذشته هر ماه یک میلیون و 200 هزار قطعه جوجه ریزی در قم انجام می گرفت اما در ماه گذشته این میزان به 600 هزار قطعه کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوجه ریزی در قم نصف شده است/ نهاده دامی گران عامل افزایش قیمت

جوجه ریزی در قم نصف شده است/ نهاده دامی گران عامل افزایش قیمت