مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 04:052020-11-25پزشكي

راهکارهای مقابله با کبد چرب/کدام غذاها را نخوریم


یک متخصص تغذیه با اشاره به عوامل ابتلا به کبد چرب، به ارائه توصیه های تغذیه ای جهت جلوگیری از بروز این بیماری پرداخت.

- احمدرضا درستی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: بیماری کبد چرب غیر الکلی یک بیماری رایج است که متأسفانه در ظاهر افراد مشخص نیست در حالی که چربی بالای کبد مانند هپاتیت سبب تغییر رنگ چشم ها می شود و تنها با انجام آزمایش تشخیص آن امکان پذیر است.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: بروز بیماری کبد چرب دربعضی از افراد می تواند همراه با سرگیجه، ناراحتی گوارشی باشد اما در بیشتر مواقع مانند بیماری دیابت می تواند به صورت پنهان باشد و خطرات آن همچنان برقرار باقی بماند.

وی با تاکید بر نقش کبد به عنوان یکی از اعضای اصلی بدن بیان کرد: ویتامین های محلول در چربی، اسیدهای چرب و به طور کلی هر مواد مغذی حاصل از مواد غذایی ما توسط کبد ذخیره می شوند برای مثال کبد ورزشکاران گلیکوژل مورد نیاز آنها را تأمین می کند و یا در زمان روزه داری در طول ساعاتی که روزه هستیم بدن از طریق گلوکز حاصل از کارکرد کبد سوخت و ساز مورد نیاز خود را تأمین می کند بنابراین اگر عملکرد کبد درست نباشد فرد ضعیف می شود.

درستی عنوان کرد: در صورت مصرف کربوهیدرات کبد که مسئولیت ذخیره مواد را برعهده دارد کربوهیدرات را ذخیره می کند به این ترتیب چرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای مقابله با کبد چرب/کدام غذاها را نخوریم

راهکارهای مقابله با کبد چرب/کدام غذاها را نخوریم