مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 21:452020-11-24پزشكي

مقاومت دارویی با جهان ما چه می کند؟


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مقاومت در برابر میکروب موجب می شود بسیاری از عفونت ها در سراسر جهان دشوارتر درمان شوند؛ - ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مقاومت در برابر میکروب موجب می شود بسیاری از عفونت ها در سراسر جهان دشوارتر درمان شوند؛ آخرین گزارش های سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که در جهان درمان های موثر برای چندین عفونت شایع در حال اتمام است.

دکتر سیدمحمد علوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری هفته اطلاع رسانی آنتی بیوتیک ها، اظهار کرد: مقاومت میکروبی یا مقاومت دارویی عبارت است از کاهش اثر یک دارو در درمان یک بیماری یا کاهش اثر آن در بهبود نشانه های بالینی حاصل از آن.

مقاومت میکروبی به طور طبیعی رخ می دهد اما سوءاستفاده از آنتی بیوتیک ها در انسان و دام، روند مقاومت میکروبی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

وی افزود: مقاومت میکروبی در مورد انواع گوناگون پاتوژن ها شامل باکتری ها، انگل ها، ویروس ها، قارچ ها و سلول های سرطانی اتفاق می افتد و ممکن است حیات هر فردی، در هر سن و در هر کشور را تهدید کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در هیچ زمانی تهدید مقاومت میکروبی به این اندازه جدی و فوری نبوده است و در چنین شرایطی، نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت دارویی با جهان ما چه می کند؟

مقاومت دارویی با جهان ما چه می کند؟