مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 20:352020-11-24بين الملل

نارضایتی تهران از سئول/ کره جنوبی کماکان مشغول بهانه تراشی


در حالی که مذاکرات ایران و کره جنوبی در خصوص استفاده ایران از دارایی های بلوکه شده اش در جریان است، ولی آن گونه که مقامات ایرانی عنوان می کنند روند کار اصلا رضایت بخش نیست و سئول کماکان مشغول بهانه تراشی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مدتی است که رایزنی های ایران و کره جنوبی برای استفاده ایران از دارایی های بلوکه شده اش در کره که برخی آن را هفت میلیارد دلار و برخی بیشتر از این مبلغ عنوان می کنند، در جریان است.

مبلغی که در ازای خرید میعانات گازی از ایران بوده و از سپتامبر 2018 به بهانه تحریم های آمریکا در حساب های دو بانک کره ای مانده  است.

اخبار رسیده هم حکایت از آن دارد که به رغم پیشرفت های جزیی در این مسیر، ولی کماکان کره ای ها اقدامی که رضایت ایران را به همراه داشته باشد اصلا صورت نداده اند و همچنان شاهد سنگ اندازی های سئول در این مسیر و بهانه تراشی های بی اساس به تبعیت از آمریکا هستیم.

*آنچه به صورت جزیی اتفاق افتاده، اصلا به هیچ وجه رضایت بخش نیست آنگونه که در آخرین موضع گیری سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی در روز دوم آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در این باره عنوان شد که مذاکرات در جریان است و برخی پیشرفت ها هم حاصل شده، ولی مشکلات هنوز کاملا مرتفع نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نارضایتی تهران از سئول/ کره جنوبی کماکان مشغول بهانه تراشی

نارضایتی تهران از سئول/ کره جنوبی کماکان مشغول بهانه تراشی