مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 20:352020-11-24اقتصادي

خام فروشی، سهم گلستان از تولید 46 درصدی دانه‎های روغنی در کشور


در حالی که حدود 46 درصد از دانه‎های روغنی کشور در گلستان تولید می‎شود اما نامناسب بودن شرایط برای فرآوری و بسته‎بندی محصول نهایی روغن در این استان موجب شده تا گلستان سهم ناچیزی از ارزش افزوده کشت دانه‎های روغنی داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، شرایط اقلیمی، خاک و رطوبت مناسب توسعه کشت دانه‎های روغنی در گلستان را افزایش داده است تا جایی که این استان حدود 46 درصد از دانه‎های روغنی کشور را تولید می‎کند.

گلستان با تولید حدود 240 هزار تن انواع دانه‎های روغنی همچون کلزا، سویا و آفتابگردان جزو رتبه‎های نخست تولید دانه‎های روغنی در کشور محسوب می‎شود.

یکی از دانه‎های روغنی که هر ساله از اواسط آبان تا اواسط آذر ماه در گلستان کشت می‎شود، کلزاست.

کلزا از جمله محصولاتی است که طی سال‎های گذشته با توجه به فراهم بودن شرایط مساعد برای کشت و خرید این محصول،کشاورزان بی شماری را به سوی کشت این محصول ترغیب کرده است.

هم‎زمان با کشت کلزا در گلستان، گفتگویی در خصوص مشکلات و ظرفیت‎های تولید این محصول با علیقلی ایمانی دبیر خانه کشاورز استان انجام داده‎ایم که در ذیل می‎خوانید.

*پیش‎بینی کشت کلزا در 80 هزار هکتار از  اراضی گلستان/ احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا فارس: امسال چه سطحی از اراضی گلستان به کشت کلزا اختصاص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خام فروشی، سهم گلستان از تولید 46 درصدی دانه‎های روغنی در کشور

خام فروشی، سهم گلستان از تولید 46 درصدی دانه‎های روغنی در کشور