مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 19:252020-11-24بين الملل

پوتین و اردوغان در مورد قره باغ، سوریه و لیبی گفت وگو کردند


رؤسای جمهور ترکیه و روسیه طی تماس تلفنی در مورد تحولات سوریه، لیبی و منطقه قره باغ کوهستانی و همکاری مسکو آنکارا در این منطقه رایزنی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رؤسای جمهور ترکیه و روسیه سه سنبه شب در باره تحولات منطقه به صورت تلفنی گفت وگو کردند.

شبکه تی.

آر.

تی ترکیه گزارش داد که رجب طیب اردوغان طی این تماس با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، ابراز امیدواری کرد که فعالیت های مرکز نظارت مشترک ترکیه و روسیه بر آتش بس در قره باغ کوهستانی در نزدیک ترین زمان ممکن آغاز شود.

دو طرف همچنین بر افزایش حجم تبادل تجاری بین دو کشور تأکید و درباره تحولات سوریه و لیبی و منطقه قره باغ کوهستانی رایزنی کرده اند.

بر اساس بیانیه کاخ ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در این تماس همچنین تصریح کرده است که نباید طرف ارمنستانی از مسئولیات خود در ارتباط با توافقف اخیر بین این کشور و جمهوری آذربایجان شانه خالی کند.

جمهوری آذربایجان، ارمنستان بعد از 44 روز درگیری در قره باغ کوهستانی با وساطت روسیه بامداد سه شنبه (24 آبان) از توافق آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی خبر دادند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین و اردوغان در مورد قره باغ، سوریه و لیبی گفت وگو کردند

پوتین و اردوغان در مورد قره باغ، سوریه و لیبی گفت وگو کردند