مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 17:002020-11-24بين الملل

نشست شورای امنیت درباره درگیری ها در منطقه تیگرای اتیوپی لغو شد


نشست امروز شورای امنیت درباره درگیری های خونبار طی سه هفته اخیر میان ارتش اتیوپی و نیروهای منطقه نیمه خودمختار تیگرای لغو شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فرانسه، نشست امروز شورای امنیت درباره درگیری در منطقه تیگرای اتیوپی لغو شد.

شبکه الجزیره هم با اعلام این خبر گفت که کشورهای آفریقایی شورای امنیت از درخواست خود برای برگزاری جلسه بررسی اوضاع در تیگرای انصراف دادند تا به تلاش های منطقه ای برای حل این بحران فرصت دهند.

درگیری ارتش اتیوپی و نیروهای اقلیم نیمه خودمختار تیگرای که از چهارم نوامبر جاری آغاز شده، همچنان ادامه دارد و تلاش سازمان ملل و مجامع بین المللی برای آتش بس تا کنون به جایی نرسیده است.

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست سه کشور تونس، آفریقای جنوبی  سنت وینسنت و گرنادین ها قرار بود امروز نخستین نشست خود را درباره درگیری جاری در منطقه تیگرای  به صورت غیرعلنی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کند.

  دبرتسیون گبرمیکاییل رییس منطقه تیگرای روز دوشنبه در پاسخ به ضرب الاجل 72 ساعته آدیس آبابا برای تسلیم شدن این منطقه نیمه خودمختار اعلام کرد که مردمش برای مرگ آماده اند.

قرار بود امروز در نخستین نشست غیرعلنی و رسمی شورای امنیت درباره تیگرای، موضوع عملیات نظامی آدیس آبابا علیه اقلیم تیگرای در اوایل ماه جاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست شورای امنیت درباره درگیری ها در منطقه تیگرای اتیوپی لغو شد

نشست شورای امنیت درباره درگیری ها در منطقه تیگرای اتیوپی لغو شد