مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 16:502020-11-24اقتصادي

غرامت هواپیمای اوکراینی چطور پرداخت می شود؟


برداشت از صندوق توسعه ملی در بودجه سال آینده 53 درصد رشد داشته و ردیف های جدیدی به برداشت از صندوق اضافه شده که صرفا اعتبارات هزینه ای به شمار می رود و بازگشتی برای آن در کار نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه شرق نوشت: صندوق توسعه به عنوان محلی برای ذخیره ارزی و تأمین نیازهای پروژه هایی که امکان بازگشت سرمایه گذاری به صورت ارزی را دارند، در بودجه 1400 به محلی برای تأمین اعتبارات هزینه ای دولت تبدیل شده است.

آن طور که در خبرها آمده، برداشت از صندوق توسعه ملی در بودجه سال آینده 53 درصد رشد داشته و ردیف های جدیدی به برداشت از صندوق اضافه شده که صرفا اعتبارات هزینه ای به شمار می رود و بازگشتی برای آن در کار نیست.

یکی از این ردیف های جدید، پرداخت که تا سقف 200 میلیون یورو در نظر گرفته شده، اعتبارات هزینه ای است و مسلما نمی‎تواند در قالب وام باشد.

او می گوید: پرداخت این غرامت باید به صورت ارزی باشد و از آنجا که منابع ارزی کشور محدود شده است، چاره ای جز این نداریم که چنین هزینه ای را از اعتبارات صندوق تأمین کنیم.

همت قلی زاده، کارشناس بودجه هم به شرق می گوید: مدت هاست که بودجه صندوق توسعه ملی منحرف شده و معلوم نیست چه کسی باید به این موضوع رسیدگی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرامت هواپیمای اوکراینی چطور پرداخت می شود؟

غرامت هواپیمای اوکراینی چطور پرداخت می شود؟