مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 10:052020-11-24سياسي

مصوبه کمیسیون امنیت ملی درباره طراحی راکتور آب سنگین


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ادامه بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که کمیسیون تصویب کرد سازمان انرژی اتمی راکتور 40 مگاواتی آب سنگین را طراحی کند.

- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ادامه بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که کمیسیون تصویب کرد سازمان انرژی اتمی راکتور 40 مگاواتی آب سنگین را طراحی کند.

ابوالفضل عمویی در گفت وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز کمیسیون امنیت ملی به ادامه بررسی جزییات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها پرداخت و مواد 4 و 5 آن را تصویب کرد.

وی یادآور شد: پیش از این کلیات و 3 ماده این طرح تصویب شده بود که در آن دولت ملزم به غنی سازی 20 درصد شد و همچنین الزاماتی برای افزایش ذخایر اورانیوم سطح پایین غنی شده تعیین شد و ماده سوم نیز در خصوص بهره گیری سازمان انرژی اتمی از نسل جدید سانتریفیوژها بود.

عمویی در پایان گفت: در این جلسه ماده 4 به تصویب رسید که در آن سازمان انرژی اتمی ملزم به ایجاد کارخانه ای برای تولید اورانیوم فلزی شد و در ماده 5 نیز موظف شد که راکتور 40 مگاواتی آب سنگین را در مکان مناسب طراحی کند و این موضوع را پیش ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه کمیسیون امنیت ملی درباره طراحی راکتور آب سنگین

مصوبه کمیسیون امنیت ملی درباره طراحی راکتور آب سنگین