مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 09:552020-11-24بين الملل

تلاش آمریکا برای کاهش وابستگی عراق به واردات انرژی ایران


یک مقام آمریکایی اظهار کرد دولت فدرال عراق با بهره بردن از تولید گاز منطقه نیمه خودمختار کردستان می تواند وابستگی به واردات انرژی ایران را کمتر کند.

- یک مقام آمریکایی اظهار کرد دولت فدرال عراق با بهره بردن از تولید گاز منطقه نیمه خودمختار کردستان می تواند وابستگی به واردات انرژی ایران را کمتر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مارک مندز، معاون وزیر انرژی آمریکا در کنفرانس مجازی کردستان که از سوی شورای کسب و کار آمریکا-عراق سازماندهی شده بود، ضمن تکرار ادعاهای واهی علیه ایران اظهار کرد: هر چه کردستان منابع گازی خود را بیشتر توسعه داده و به تبدیل شدن به یک هاب انرژی منطقه ای نزدیکتر شود، دولت فدرال عراق وابستگی کمتری به واردات گاز ایران خواهد داشت.

ثامر غضبان، وزیر نفت سابق عراق و مقامات منطقه کردستان که در زمینه تولید گاز خودکفاست، در آوریل درباره استفاده و سرمایه گذاری دولت فدرال در گاز کردستان گفت و گو کرده بودند.

با این حال تشکیل دولت جدید در ماه مه باعث شد این مذاکرات به نتیجه نرسد و دولت منطقه ای کردستان همچنان بر سر فروش نفت و دریافت سهم خود از درآمدهای دولت فدرال اختلافاتی با بغداد دارد.

عراق به دلیل قطعیهای مکرر برق و مشعل سوزی در میادین نفتی، به واردات نیاز دارد اما این کشور از سوی آمریکا تحت فشار قرار گرفته تا وابستگی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش آمریکا برای کاهش وابستگی عراق به واردات انرژی ایران

تلاش آمریکا برای کاهش وابستگی عراق به واردات انرژی ایران