مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 09:152020-11-24بين الملل

سفارت چین: آمریکا در حال ایجاد آشوب در قاره آسیا است


سفارتخانه چین در فیلیپین ضمن محکوم کردن «آشوب زایی» آمریکا در قاره آسیا، تاکید کرد واشنگتن باید تحریک به تقابل و رویارویی را پایان دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفر یک مقام ارشد آمریکایی به تایوان، افشای لیست تحریمی چند شرکت چینی و  اظهارات رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی واشنگتن، انتقاد و واکنش شدید وزارت خارجه چین را در پی داشت.

روز گذشته بود که اوبرایان در سفر به مانیل پایتخت فیلیپین، بر پایبندی آمریکا به امنیت تایوان تاکید کرده و خطاب به دولت های فیلپین و ویتنام گفت که واشنگتن از آنها در مناقشات دریایی با چین حمایت می کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، سفارتخانه چین در فیلیپین امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای گفت: این نشان می دهد که سفر او به این منطقه نه تنها برای ارتقای صلح و ثبات منطقه ای نیست بلکه برای ایجاد آشوب در منطقه با هدف کسب منافع خودخواهانه آمریکا است .

در این بیانیه آمده است: ایالات متحده باید تحریک کردن تقابل در دریای جنوبی را پایان داده و اظهارات غیرمسئولانه درباره موضوعات تایوان و هنگ کنگ را، که مسائل کاملا داخلی چین هستند، نیز متوقف کند .

مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته همچنین به چین هشدار داد که اگر از قدرت نظامی برای ملحق کردن تایوان به عنوان یک استان به خود استفاده کند، با واکنش م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفارت چین: آمریکا در حال ایجاد آشوب در قاره آسیا است

سفارت چین: آمریکا در حال ایجاد آشوب در قاره آسیا است