مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 09:152020-11-24بين الملل

طرح خانه امن برای حمایت از حقوق زنان


مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت مرکز خانه امن گفت: در مرکز خانه امن خدمات روان شناسی و مددکاری به زنان قربانی خشونت خانگی ارائه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگاری فارس از شهرکرد، 25 نوامبر به عنوان روز جهانی منع خشونت خانگی علیه زنان نام گذاری شده است، خشونت علیه زنان یکی از فراگیرترین موارد نقض حقوق بشر در دنیای امروز است و در همه کشورها چه اروپایی و چه آسیایی وجود دارد.

این خشونت شامل آزار و اذیت جسمی، روحی، اقتصادی و کلامی است و یکی از تأسف انگیزترین خشونت علیه زنان، خشونت های خانگی است که از سوی همسر، پدر و یا یکی از اعضای خانواده بر علیه زنان و دختران انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در این خصوص می گوید: در استان ما بیشترین افرادی که قربانی خشونت خانوادگی هستند زنانی در سنین 24 سال به بالا با تحصیلات متوسط رو به پایین هستند که بیشتر از سوی همسر خود مورد آزار و اذیت جسمی، روحی، اقتصادی و کلامی قرار می گیرند.

نرگس عسگری در ادامه با تأکید بر این موضوع که سازمان بهزیستی متولی زنان و کودکان است و به دنبال آن از سال 94 برنامه ای تحت عنوان تاسیس خانه امن برای زنان قربانی خشونت خانگی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: از سال 96 استان ما جزء 15 استان پایلوت کشور در این طرح مطرح شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح خانه امن برای حمایت از حقوق زنان

طرح خانه امن برای حمایت از حقوق زنان