مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 09:102020-11-24حوادث

ارسال تصویر مدارک هویتی منجر به کلاه برداری شد


شهروندان هنگام خرید و فروش کالا در فضای مجازی، ضمن رعایت نکات امنیتی، از ارسال تصویر مدارک هویتی به افراد غریبه خودداری کنند.

- ایسنا/زنجان رییس پلیس فتای استان زنجان گفت: شهروندان هنگام خرید و فروش کالا در فضای مجازی، ضمن رعایت نکات امنیتی، از ارسال تصویر مدارک هویتی به افراد غریبه خودداری کنند.

سرهنگ محمدعلی آدینه لو در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای دستگیری عامل کلاه برداری از طریق فضای مجازی، اظهار کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان زنجانی مبنی بر سوء استفاده از مدارک هویتی و افتتاح حساب بانکی بدون اطلاع وی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان زنجان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از بررسی های فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم در زنجان شناسایی و دستگیر شد و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان تحویل داده شد، افزود: شهروندان زنجانی در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را از طریق 110 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.

cyberpolice.

ir گزارش کنند.

این مسئول در رابطه با شگرد کلاه برداری از طریق فضای مجازی، تصریح کرد: این متهم با تبلیعات گسترده در فضای مجازی پس از جلب اعتماد و اطمینان افراد، با ترفندهای مختلف از جمله خرید سیم کارت با مبالغ بالا و غیره پس از تحصیل تصویر کارت ملی، با افتتاح حساب بانکی به نام قرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال تصویر مدارک هویتی منجر به کلاه برداری شد

ارسال تصویر مدارک هویتی منجر به کلاه برداری شد