مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 06:502020-11-24بين الملل

لندن حذف قضات انگلیسی از دادگاه های هنگ کنگ را بررسی می کند


وزیر خارجه انگلیس گفته، دولت لندن در حال بررسی حذف قضات این کشور از دادگاه عالی هنگ کنگ است؛ اقدامی که جدیدترین واکنش به نقض تعهدات بین المللی این دولتشهر از سوی چین محسوب می شود.

- وزیر خارجه انگلیس گفته، دولت لندن در حال بررسی حذف قضات این کشور از دادگاه عالی هنگ کنگ است؛ اقدامی که جدیدترین واکنش به نقض تعهدات بین المللی این دولتشهر از سوی چین محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس که برای مدت 150 سال بر هنگ کنگ حکمرانی داشت تا اینکه در 1997 آن را به چین واگذارد، می گوید قانون جدید امنیت ملی وضع شده در هنگ کنگ در 30 ژوئن سال جاری میلادی نقض کننده اعلامیه مشترک 1984 چین-انگلیس است که راه را برای واگذاری هنگ کنگ به پکن هموار کرد.

لندن همچنین مخالف قوانین جدید چین در رد صلاحیت قانونگذاران منتخب در هنگ کنگ است و آن را اقدامی تلافی جویانه از سوی رییس اجرایی این دولتشهر علیه اپوزیسیون سیاسی و خاموش کردن صدای مخالفان می داند.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در جدیدترین سری از گزارش های شش ماهه خود درباره هنگ کنگ نوشت: این مهمترین دوره در تاریخ دولتشهر هنگ کنگ پس از واگذاری اداره آن به چین محسوب می شود.

وی ادامه داد: من با لرد رید، رییس دادگاه عالی انگلیس برای بررسی حذف قضات انگلیسی از دادگاه عالی هنگ کنگ گفتگو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لندن حذف قضات انگلیسی از دادگاه های هنگ کنگ را بررسی می کند

لندن حذف قضات انگلیسی از دادگاه های هنگ کنگ را بررسی می کند