مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 06:352020-11-24سياسي

وقوع سیلاب در ملارد با عملیات آبخیزداری و آبخوان داری کنترل شد


سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد با اشاره به کنترل سیلاب در این شهرستان گفت: مقابله با کم آبی نیز نتیجه عملیات آبخیزداری و آبخوان داری این شهرستانمحسوب می شود.

- سید فضل الله محمدی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کنترل سیلاب و مقابله با کم آبی به عنوان ره آورد عملیات آبخیزداری و آبخوان داری که در سطح این شهرستان انجام شده است گفت: اقدامات خوب و مؤثری در سطح برخی حوزه های آبخیز این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است که شاهد عملکرد مثبت این اقدامات هستیم.

محمدی افزود: با توجه به اینکه شهرستان ملارد جز شهرستان های بیابانی و یکی از کانون های ایجاد گرد و غبار استان تهران می باشد و از کمبود منابع آب زیرزمینی رنج می برد، اقدامات انجام شده توانسته از هدر رفت روان آب ها جلوگیری و موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی و همچنین بهبود پوشش گیاهی شود که این دستآوردها کمک شایانی به کاهش ایجاد گرد و غبار در منطقه کرده است.

وی اقدامات آبخیزداری را راهکاری اساسی و اصولی برای برون رفت از بحران کم آبی و مقابله با خشکسالی دانست و یادآور شد: در سال های اخیر و به دنبال خشکسالی های پی در پی شاهد کاهش منابع آب های زیرزمینی در منطقه بوده ایم که نقش آبخیزداری در مقابله با کم آبی و تقویت سفره های آب زیرزمینی بی بدیل بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع سیلاب در ملارد با عملیات آبخیزداری و آبخوان داری کنترل شد

وقوع سیلاب در ملارد با عملیات آبخیزداری و آبخوان داری کنترل شد