مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 06:102020-11-24پزشكي

کرونا و نارسایی کلیه


ویروس کرونا علاوه بر اینکه ریه و گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد، به دستگاه ادرار نیز نفوذ کرده و نارسایی کلیه به وجود می آورد.

- ایسنا/لرستان یک متخصص داخلی گفت: ویروس کرونا علاوه بر اینکه ریه و گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد، به دستگاه ادرار نیز نفوذ کرده و نارسایی کلیه به وجود می آورد.

علی دارایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ویروس کرونا علاوه بر اینکه ریه و گوارش را تحت تأثیر قرار می دهد به دستگاه ادراری نیز نفوذ کرده و نارسایی کلیه به وجود می آورد.

وی افزود: گزارش هایی وجود دارد که ویروس کرونا کلیه ها را نیز تخریب کرده و برخی از افراد مبتلا به این بیماری دچار نارسایی کلیه می شوند.

دارایی تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و پروتکل های وزارت بهداشت مربوط به فاصله گذاری اجتماعی در زمینه پذیرش بیمار در بیمارستان و اتاق عمل الزامی است و فقط در حضور آن ها امکان انجام اعمال جراحی وجود دارد.

این متخصص داخلی ادامه داد: بیماران نیازمند به عمل جراحی باید با آگاهی از امکان ابتلا به ویروس کرونا رضایت کتبی و آگاهانه به انجام درمان داشته باشد و به تعویق افتادن عمل جراحی در فرد مبتلا به کرونا ضروری بوده مگر در موارد اورژانس که با هماهنگی متخصص عفونی و بیهوشی باید انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و نارسایی کلیه

کرونا و نارسایی کلیه