مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 06:052020-11-24دانش

بررسی «علم زدگی» در سلسله جلسات حلقه فلسفه و فیزیک ژرفا


انجمن علمی بین رشته ای ژرفا (فیزیک، ریاضی، فلسفه علم) دانشگاه صنعتی شریف در سلسله جلسات حلقه فلسفه و فیزیک خود به بررسی موضوع علم زدگی (scientism) می پردازد.

- انجمن علمی بین رشته ای ژرفا (فیزیک، ریاضی، فلسفه علم) دانشگاه صنعتی شریف در سلسله جلسات حلقه فلسفه و فیزیک خود به بررسی موضوع علم زدگی (scientism) می پردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، اعتمادِ بیش از حد و اعتمادبه نفسِ کاذب به علم به عنوان منبع معرفت در مورد تمام جنبه های زندگی انسان و در نهایت همه مشکلات انسانی! این اعتمادبه نفسِ کاذب و اتکای بیش ازحد نقطه ی شروع درک علم زدگی است.

به همین دلیل دانستن تمایز بین علم (science) و علم زدگی (scientism) حیاتی است.

اگرچه محدوده ی خاصی از تعاریف برای علم زدگی وجود دارد، اما می توان یک هسته ی منسجم از ویژگی های آن پیدا کرد که حامیان و مخالفان آن با آن موافق باشند.

می توان گفت هسته ی مرکزی این عقیده بدین گونه است که علم و روش های آن، جدای از دیگر روش ها و نگرش ها، تنها راه کاملا معتبر برای کسب معرفت و پاسخ به پرسش ها را فراهم می کند.

در این ارائه با تبیین چیستی علم زدگی نشان داده می شود که برخلاف دیدگاه بسیاری از دانشمندان و خصوصا فیزیکدانان برجسته ی تاریخ علم جدید، علم زدگی اکنون بیش از هر زمان در حال گسترش در فضای علمی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی «علم زدگی» در سلسله جلسات حلقه فلسفه و فیزیک ژرفا

بررسی «علم زدگی» در سلسله جلسات حلقه فلسفه و فیزیک ژرفا