مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 05:552020-11-24سياسي

بقای روح پس از مرگ از دیدگاه قرآن


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بقای روح پس از مرگ امری مسلم است که امروزه از طرف دانشمندان علوم روحی و فلاسفه شرق و غرب مورد تایید قرار گرفته و بزرگان اسلام هم با دلائل روشن این امر را ثابت کرده و حکماء و عرفا مانند شیخ الرییس و صدرالمتالهین و دیگران هرکدام در اثبات این، - مساله بقای روح بعد از مرگ انسان ها از جمله مسائل و معارف اسلامی بوده، همه مسلمین اعم از شیعه و سنی و همه متکلمین اسلامی اعم از فرقه شیعه و معتزله و حتی اشاعره و .

این حقیقت را از دیدگاه اسلام و قرآن و احادیث پذیرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بقای روح پس از مرگ امری مسلم است که امروزه از طرف دانشمندان علوم روحی و فلاسفه شرق و غرب مورد تایید قرار گرفته و بزرگان اسلام هم با دلائل روشن این امر را ثابت کرده و حکماء و عرفا مانند شیخ الرییس و صدرالمتالهین و دیگران هرکدام در اثبات این، بحث های مفصلی آورده اند که هیچ گونه شک و تردیدی برای اهل تحقیق باقی نمی گذارد.

اینک در اینجا اضافه می کنیم که: غزالی بر دلایل ابن سینا در مورد خلود نفس چند دلیل شرعی می افزاید و آیه: و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا.

(آل عمران، 169).

را ذکر کرده، ذیل آن روایتی از رسول خدا چنین نقل می کند: ارواح الشهداء فی حواصل طیر خضر تسرح فی ریاض الجنه برحمه ارواح شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بقای روح پس از مرگ از دیدگاه قرآن

بقای روح پس از مرگ از دیدگاه قرآن